پنج درگاه پرداخت برتر ارز دیجیتال

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

درگاه پرداخت برتر برای ارز دیجیتال

درگاه‌های پرداخت کریپتو به‌عنوان ارائه‌دهندگان ارزهای دیجیتال، زمانی بسیار مفید هستند که به بازرگانان یا تاجران این امکان را بدهند تا بدون نیاز به دانش فناوری زنجیرۀ بلوکی به­ راحتی قادر به پرداخت و انجام تراکنش با رمزارزها باشند. با این ‌وجود، به دلیل وابستگی به ارائه‌دهنده شخص ثالث، انتخاب یک ارائه‌دهنده درگاه پرداخت رمزنگاری­ شدۀ معتبر و قابل‌اعتماد بسیار مهم است. خوشبختانه تعداد بسیار زیادی درگاه پرداخت قابل اعتماد در اختیار کاربران قرار دارد. در ادامه برخی از بهترین درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال بررسی خواهد شد:

  • Coinbase

بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز ایالات‌متحده است که برای مدت طولانی یکی از بازیگران کلیدی در فضای کریپتو بوده، و مجموعه‌ای چشمگیر از محصولات و خدمات را با محوریت ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. در این میان یک سرویس درگاه پرداخت کریپتو به نام Coinbase Commerce وجود دارد که در میان بازرگانان و تجار در بازارهای خاص، به‌ویژه در اروپا، محبوبیت زیادی به دست آورده است. از جمله مزایای این سرویس می‌توان به تبدیل سریع ارزهای دیجیتال به فیات اشاره کرد که مشکل نوسان قیمت را کاهش می‌دهد و با اکثر پلتفرم‌های CMS تجارت الکترونیک سازگاری دارد.

این پلتفرم در ارتباط با حساب‌ها دو گزینه ویژه ارائه می‌دهد: مدیریت توسط خود کاربر و دیگری توسط Coinbase. اولین گزینه به بازرگان اجازه می‌دهد تا کنترل کلیدهای خصوصی خود را حفظ کند، درحالی‌که گزینه دوم به Coinbase اجازه می‌دهد تا حساب را از طرف مشتری مدیریت کند. Coinbase Managed نیاز به بررسی برنامه دارد و ممکن است در مناطق خاصی در دسترس نباشد.

Coinbase Commerce از هفت ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند: بیت­کوین، اتریوم، DAI ،Litecoin ،Dogecoin ،USD Coin و Bitcoin Cash که در مقایسه با برخی دیگر از درگاه‌های اصلی پرداخت رمزنگاری در سطح پایین‌تری از این لحاظ قرار دارند. همچنین، Coinbase Commerce فقط بیت کوین، اِتریوم و کوین USD را پشتیبانی می‌کند. Coinbase Commerce برای انجام هر تراکنش یک درصد کارمزد دریافت می‌کند.

  • Bitpay

یکی دیگر از گزینه ­های شناخته‌شده در این فضا، Bitpay است که برای بیش از یک دهه در فضای وب 3 وجود دارد. Bitpay یک پلتفرم مبتنی بر یک API بسیار تعاملی است که تعدادی از ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت­کوین، اتریوم، لایت­کوین، بیت­کوین­کش و دوج­کوین را پشتیبانی می‌کند.

طبق داده‌های موجود در وب‌سایت Bitpay، این پلتفرم به‌طور میانگین ماهانه بیش از 70000 تراکنش را پردازش می‌کند. بیش از 250 شرکت و فروشگاه، از جمله آمازون، برگر کینگ، اوبر و آدیداس، پرداخته‌ای دیجیتال یا کارت‌های هدیه را از Bitpay می‌پذیرند. کارمزد تراکنش در این پلتفرم از 1٪ شروع می‌شود.

  • Coingate

این‌ درگاه پرداخت یکی دیگر از بازیگران شناخته‌شده در فضای پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم گزینه‌های پرداخت متعددی را، از جمله تبدیل استاندارد کریپتو به فیات، برای بازرگانان ارائه می‌دهد. همچنین بازرگانان می‌توانند ارز دیجیتالی را که دریافت کرده‌اند حفظ کنند یا یک ارز دیجیتال را به ارز دیگر تبدیل کنند.

مانند سایر درگاه‌های پرداخت کریپتو در این لیست، Coingate دارای پلاگین‌هایی برای تعدادی از پلتفرم‌های محبوب تجارت الکترونیک است. OpenCart ،Magento و PrestaShop برخی از پلتفرم‌هایی هستند که توسط درگاه پرداخت کریپتو پشتیبانی می‌شوند. کارمزد این درگاه نیز یک درصد است.

  • NOWPayments

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت NOWPayments، پشتیبانی از تعداد زیادی ارزهای دیجیتال است. طبق وب‌سایت آن، درگاه پرداخت کریپتو با بیش از 100 نوع ارز دیجیتال کار می‌کند، از ارزهای مشهور مانند BTC ،ETH LTC و SOL گرفته تا استیبل­ کوین­ ها و دارایی‌های رمزنگاری مبهم‌تر. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این درگاه پرداخت، سازگاری با اکثر پلتفرم‌های اصلی تجارت الکترونیک از جمله Opencart ،PrestaShop ،Magento 2 و Shopify است. همچنین، در میان مجموعه محصولات خود، درگاه پرداخت دارای ابزارهایی است که سازمان‌ها را قادر می‌سازد کمک‌های ارزی را بپذیرند و پرداخته‌ای انبوه رمزنگاری را ارسال کنند.

NOWPayments برای کارمزد 0.5 درصد از تراکنش‌ها را دریافت می‌کند و در صورت نیاز به تبدیل از یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال، 0.5 درصد هزینه اضافی دریافت می‌کند.

  • Alfa Coins

بزرگ‌ترین مزیت Alfa Coins انعطاف‌پذیری آن است که در تعداد گزینه‌های جالبی که سرویس، به بازرگانی که از آن استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد، منعکس می‌شود. به‌عنوان‌ مثال، هزینۀ خدمات یا به عبارتی کارمزد آن 99 درصد در تراکنش‌ها است و تاجر می‌تواند آن را پرداخت، یا در فاکتوری که باید توسط مصرف‌کننده پرداخت شود لحاظ کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید آن، پنجرۀ نرخ ارز ثابت است که به مدت 15 دقیقه پس از ایجاد فاکتور ادامه می‌یابد و به‌منظور محافظت از سرمایۀ تاجر، در برابر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال است.

آلفاکوین همچنین تعدادی ابزار مفید مانند آمار، پرداخته‌ای خودکار و برداشت خودکار به کیف پول‌های خارجی را بدون هزینۀ اضافی ارائه می‌دهد. همچنین این پلتفرم گزینه‌های ادغام مختلفی از جمله تعدادی API، دکمۀ پرداخت و افزونه‌های سبد خرید را ارائه می‌دهد.

یک ایراد احتمالی آلفاکوین این است که تنها از هفت ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، اگرچه این شامل دو ارز دیجیتال مشهور در بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم است. این پلتفرم از بیت­کوین کش، لایت­کوین، XRP، Dash و ERC-20 USDT نیز پشتیبانی می‌کند.

مهندس صفورا سلطانیان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *